Sürrealizm, nesnel zaman boyutu karşısında ‘zamansızlık’ kavramını kullanmıştır ve bu türden çekilen filmlerde zaman kavramı geri plana atılmıştır. Un Chien Andalou filmi de ‘bir zamanlar’ gibi ...
Etiket: Klasik Film
Le Samourai (1967): Bir Karakter Olarak Sessizlik
“Samurayın yalnızlığından daha büyük bir yalnızlık yoktur; belki ormandaki kaplanınki hariç.” Bushido Kitabı Sıradan, alışılmış bir kiralık katil hikâyesini görsellik ve yönetmenlik ile ustaca ...
Rossellini’s War Trilogy (1945-1948): Gerçeğe Bakabilmek
İtalya’da faşist iktidar zamanında Hollywood filmlerinin taklidi olan, aynı zamanda Mussolini’nin İtalyan İmparatorluğu ülküsünün propagandasını yapan “beyaz telefon” filmlerine karşı bir ...
Sciuscia (1946): Pozitif Manipülasyon
Konuk Yazar: İbrahim Altunkes Gösterilebilecek tüm ‘pozitif manipülasyon’un yer aldığı Sciuscia; İtalyan yeni gerçeklik akımının neden bir noktadan sonra ilerleyemeyip kendini imha ettiğine dair ...
Ossessione (1943): Duygu ve Sosyal Gerçekçilik
Sinema için romandan film uyarlamak çok belalı bir iştir. Hem yazarını, hem okuyucusunu hem de sinema seyircisini memnun eden çok az roman uyarlaması vardır. Luchino Visconti ise sanırım, ...