“Sinema gerçeğe yaklaştığı oranda sanat olabilir.” André Bazin İnsanoğlunun, varoluşundan beri süregelen mükemmele ulaşma isteriğinin bana göre sanattaki yansıması “nesnel gerçekliğe” ulaşmadır. ...
Etiket: Klasik Film
Umberto D (1952): Modernleşen Dünyada Giderek Kaybolan Evrensel Değerler
Sinema var olduğundan beri etkileşim içerisindedir. İlk zamanlarında bu etkileşim sınırlı olarak gerçekleşirken, günümüzde artan iletişim teknolojileri sayesinde artık her ülkeden, her kültürden ...
Riso Amaro (1949): Kafası Karışık Bir Film
Konuk Yazar: İbrahim Altunkes Riso amaro, İtalyan Yeni Gerçekçilik akımının sonradan kaydığı üslup çıkmazına verilebilecek en iyi simülatör olabilir. Drama ile melodram arasında gidip gelen ...
La Strada (1954): Taşı Gediğine Koymak
Konuk Yazar: İbrahim Altunkes “İnsana ait olan tüm değerleri birleştirdiğimizde önemli olan ortaya çıkan şey değil; bütünleşme sırasında vücut bulan tahribattır.” Georges Perec İşte bu yüzden La ...
Divorzio All’Italiana (1961): Toplumsal Algı ve İki Yüzlülük
İtalyan Yeni Gerçekçiliği, anlatı ve biçimiyle, alışılagelmişi reddetme üzerine kurulmuş ve insana özgü olanı anlatmayı kendine şiar edinmiş, sinema tarihinin en önemli akımlarından biridir. Bu ...