Sinemanın geçici olarak bir başkasının hayatına nüfuz etmek yahut daha iyisi kısa bir süreliğine de olsa onun bedenine girmek olduğunu söyleyebiliriz. Hatta bu sanal eğlencenin kendini izleme ...
Etiket: Kült Film
Into the Wild (2007): Doğa ve Kimliğin Yanlış Konumlandırılması
İyi bir filmin iyi bir romanla eşdeğer olduğu düşüncesinin, birçoğumuzu sinemaya bağladığını düşünürüm. Beni bu düşünceye iten en kuvvetli sebep; sinema ile en çok bağ kurulan sanatın edebiyat ...
Un Chien Andalou (1929): “Gerçeküstücü Estetiği Perdeye Taşıma”
Sürrealizm, nesnel zaman boyutu karşısında ‘zamansızlık’ kavramını kullanmıştır ve bu türden çekilen filmlerde zaman kavramı geri plana atılmıştır. Un Chien Andalou filmi de ‘bir zamanlar’ gibi ...
Le Samourai (1967): Bir Karakter Olarak Sessizlik
“Samurayın yalnızlığından daha büyük bir yalnızlık yoktur; belki ormandaki kaplanınki hariç.” Bushido Kitabı Sıradan, alışılmış bir kiralık katil hikâyesini görsellik ve yönetmenlik ile ustaca ...
Blow Up (1966): Fotoğraftaki Detay
Semiotiksel sorunların işlendiği Michelangelo Antonioni’nin 1966 yapımı “Blow Up” filminin konusu, Londra’da fotoğraf stüdyosu sahibi ukala Thomas’ın tesadüf sonucu çektiği fotoğrafı detaylı ...