Fatih Akın’ın 75. Altın Küre’de, yabancı dilde en iyi film ödülünü kazanan filmi In the Fade (2017), dramatik açıdan okunabilecek birçok perspektif sunsa da temel tartışma düzlemini modern hukuk ...
Etiket: Dostoyevski
Kış Uykusu (2014): Kurtarıcı Olmak Mı Yoksa Gardiyan Olmak Mı Daha Zor?
Freud’un Dostoyevski için söylediği, romanların bazılarının arkasında da yazan, çok bilinen havalı bir cümle vardır: “Pekala dünyanın kurtarıcısı olabilirdi ama o dünyanın gardiyanı olmayı ...
İtiraf (2001): “Benimle Gelir Misin?”
Bazen vazgeçemezsin. Çünkü duymak istersin. Acı da verse gerçekleri duymak belki vicdanı rahatlatır; aklın kaçar, gözlerin kaçar ama ruhun, işte o kaçamaz; istersin. TDK’ya göre âşık, bağımlı, ...
Bekleme Odası (2003): Ahmetlerin Tekriri
21. yüzyılın içinde bir yönetmen olan Ahmet, hayranı olduğu Dostoyevski’nin Raskolnikov’unu kendi günlerini geçirdiği dünya içerisinde filme dönüştürmek ister. Ancak filmi sürekli bir tekrar ...
Yeraltı (2012): Arzu ile İktidarsızlık Arasında İmmoralizm
Bu çalışmanın amacı Zeki Demirkubuz’un Yeraltı filminde kullandığı immoralizmin Dostoyevskiyen bir immoralizmden öte, Nietzschevari bir yaklaşımla özgür insanın immoralizmini kullanıp ...