Vampirlerin henüz bohem ya da sosyete mensubu olmadığı, teenager aşk ilişkileri ile zaman öldürmediği, sözde özlerini ortaya çıkarmak amacıyla kendi mitlerine ihanet etmediği, üstüne üstlük giyinik olduğu bir vampir filmi günümüz izleyicisi için şaşırtıcı gelecektir. Kathryn Bigelow vampir mitini bir sokak çetesi formatında izleyiciye aktardığı Near Dark’ta (Karanlık Bastığında) janrı çok iyi etüt etmiş ancak klişeleri kullanmaktan kaçınarak özgün bir filme imza atmıştır. İzleyiciye ilk bakışta tuhaf bir tanıdık hissi uyandıran Near Dark, janrı algılayış biçimi ve atmosferiyle 80’lerin en ilginç filmlerinden biridir.
Calep Colton isimli genç çiftçinin kasabadaki sıradan hayatı Mae isimli genç bir kadınla tanışınca değişecektir. Calep Mae’i baştan çıkarmaya çalışırken ısırılarak vampire dönüşür. Evini terk eden Calep, Mae’nin de dâhil olduğu küçük bir vampir çetesiyle birlikte yaşamaya başlar. Yaşamak için öldürme ikilemindedir ve çete tarafından şiddete yönelmesi konusunda baskı görmektedir. Çete şehir şehir avlanarak yaşamını sürdürmektedir. Ancak Calep’in ailesinin olduğu şehirde işler kontrolden çıkacaktır.
Karanlık Bastığında -ismi her ne kadar zikredilmese de- bir vampir filmi olmasının yanında western janrına da oldukça yakındır. (Çete liderinin isminin Jesse olması ve “Güney için savaştık, kaybettik” sözü de westerne gönderilen bir selamdır). Bir yol filmi şeklinde ilerleyen Near Dark’ın arka fonuna Amerika’nın otoyollarını, kenar mahallelerini ve kaybedenlerini yerleştirirken; beden ve kimlik karmaşası üzerinde de düşündürmeyi ihmal etmez. Vampir imgeleri -uzun dişler, kutsal su, tabut vb.- kullanmak yerine atmosferi tercih eden Bigelow’un aksiyona hâkimiyeti ve tedirgin edici kamerasının ilk izlerini de gördüğümüz Near Dark, B filmin en nadide örneklerinden biridir.
İşletme ve Finans lisans mezunu, Sosyoloji öğrencisi. Kendi blogu ve DVD+ dergisi forumundan sonra sinema yazılarını yayınlamaya Sinemaximum sitesi ile başladı. Daha sonra yaklaşık 2 yıl Türkiye’nin ilk online sinema dergisi Sinemalife’da Düş Perdesi ve Ev Sineması bölümlerini yürüttü. Kanal D Home Video DVD dergisinde yazdı. Temmuz 2013’de Cineritüel ekibine katıldı. Philip Morris Ezd kanalında Planlama ve Analiz bölümünde çalışmaktadır.