Reha Erdem’in üçüncü filmi Korkuyorum Anne, bir beden taksonomisi ile başlangıç planlarını sunar. Eğri veya doğru basan insanlar, ince veya kalın belli kadınlar; askerliğini yapan veya yapmayan, ...
Etiket: Reha Erdem
Kaç Para Kaç (1999): Paranın Belirlemeciliğinden Seçimin Tinselliğine
Filmin açılış imgeleri, para alışverişi trafiğiyle örülü planlarla kurulur. Para alan el, veren el ve para sayan el; sürekli akış halinde olan paranın egemenliği bu açılış imgeleriyle sezdirilir. ...
A Ay (1988): Yekta’nın Toplumsal Makineden Kaçışı
Sessizlik, dalgalar, durmuş bir saat, kulaklarını elleriyle tıkamış ve bağırmaya çalışan bir kişinin resmi –resmin sol alt köşesinde muhtemelen Yekta’nın küçüklük resmi var-, boş bir sandal ve ...
Reha Erdem Sinemasının Felsefi Kuruluşu
Reha Erdem sineması, temsilci klasik sinemadan düşüncenin imgesine, kronolojik zamandan süreye, ödipallikten arzulayan makinelere ve diyalektik karakterlerden merkezsiz karakterlere yönelen bir ...
Reha Erdem Sineması: Diyalektik Karakterlerin Merkezsizleşmesi
Klasik sinema ile modern sinema arasındaki önemli ayrımlardan biri, klasik sinema karakterlerinin iyi ve kötü kategorileri içine kolaylıkla alınabilir olması ile modern sinema karakterlerinin ...