Hakikat ve Vicdan Derviş Zaim’in özellikle Cenneti Beklerken ile başladığı üçlemede karşılaştığımız temel kavramlar hakikat ve vicdandır. Hakikatin dillendirilmesi hem sinematografik temsili ...
Etiket: Postmodernizm
Nokta (2008): “Müslüman Saati”nin Ölçüsü (1. Bölüm)
Değer Üretme Kaygısı ve Ruh Aristokratlığı Cenneti Beklerken’in sentez fikri Nokta’da “değer yaratma” fikrinin belirginleştiği deneysel bir sanat formuna dönüşür. Denebilir ki Nokta filmi Derviş ...
Cenneti Beklerken (2006): Frenk Usulü Film Yapmanın Vicdan Azabı (3. Bölüm)
Cenneti Beklerken Filminin Oryantalizm Açısından Ferzan Özpetek’in Harem Suare Filmi ve Orhan Pamuk’un Benim Adım Kırmızı Romanı ile Karşılaştırılması 17. yüzyıl Osmanlı’sını anlatmak ...
Cenneti Beklerken (2006): Frenk Usulü Film Yapmanın Vicdan Azabı (2. Bölüm)
Brecht’in Defne Ağacı Cenneti Beklerken yeni bir estetik üslubun denendiği bir film olacağından deneyselin alanına fazla kaçmamak için klasik anlatıya da göz kırpan ve geniş bir seyirciye ...
Çamur (2003): Kıbrıs’ın Postmodern Durumu (2. Bölüm)
Çamur Filminin Kurgusal Anlayışına Yöneltilen Eleştirilerin Eleştirisi Ayşe Pay, “Derviş Zaim Sinemasında Kurgu Oyunları: Çamur” adlı yazısında Çamur filminin “kurgu kuramı”na yakın olduğunu ...