Sinema, bir illüzyon olarak gerçekliğin yanılsamasından çok daha fazlasıdır. Yeni bir gerçekliktir. Yeni bir zamandır. Öyle ki sinema kimi zaman tarihi tekrar yazarak şimdiyi belirler. Toplumun ...
Etiket: Jin
Sinemada Mekan ve Ses Tasarımı Bölüm 2: Reha Erdem Örneği
Konuk Yazar: Evrim İnci Özet Bu makalenin ilk bölümünde, sinemanın ortaya çıkmasından sonra önce görüntülerle mekan yaratımı, sesin doğuşu ile birlikte ses tasarımı ve bu kavramların tarihsel ...
Jin (2013): Doğanın Sessizliğindeki Çığlık
Jin, doğanın kendi ahengi içinde tüm seslerin ve yaşamların birbirine karıştığı bir harmoniyi göstererek başlar. Filmle ilgili algısı önceden şekillendirilmemiş bir izleyici, filmin pastoral bir ...
Reha Erdem Sineması: Diyalektik Karakterlerin Merkezsizleşmesi
Klasik sinema ile modern sinema arasındaki önemli ayrımlardan biri, klasik sinema karakterlerinin iyi ve kötü kategorileri içine kolaylıkla alınabilir olması ile modern sinema karakterlerinin ...
Reha Erdem Sineması: Ödipalleştirilen Karakterlerden Arzulayan Makinelere Geçiş
Anaakım filmlerin karakter çözümlemelerinde Freudyen psikanalitik yöntem sıklıkla başvurulan bir kuram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kuram, karakterleri ödipal üçgenlerle –baba, anne, çocuk- ...