Bu çalışmada Gilles Deleuze’ün sinema felsefesi kapsamında ürettiği hareket-imge ve zaman-imge kavramları ile Deleuze’ün felsefi güzergâhı çerçevesinde Reha Erdem sineması incelenecektir. Sinema ...
Etiket: Jean Baudrillard
Minority Report (2002): Zoe-Bios Ayrımının Yitirilmesi ve Siyasetin “Biyosiyaset”e Dönüşmesi
Aristoteles, “hayat” sözcüğünü karşılayan anlam ve biçim olarak birbirinden farklı iki terim kullanıyordu. Bu terimler zoe ve bios’tur. Zoe, bütün canlı varlıkların temel özelliği olan canlı olma ...
Sinemada Modern Anlatı ile Postmodern Anlatı Yapısının Karşılaştırılması ve David Lynch Sineması
Özet Modernizm kavramı, aydınlanmayla temeli atılmış ve toplumların tüm yaşantı pratiklerinde yer edinmiş bir kavramdır. Aydınlanma düşüncesiyle dolaşımı artan akıl, ilerleme ve kurtuluşa erişme ...
Bazin’den Günümüze Gerçekçilik Kuramı ve Gerçeklik Algısı
I. Dünya Savaşı sonunda Alman Dışavurumculuğunun biçimsel özellikleri ön plana çıkarma üzerine kurgulanan sinema anlayışının teorik alt yapısının Sovyet Rusya’da karşılık bulması ve sinemada ...
La Dolce Vita (1960): Görkemli Dekadans
“Aynaların içi insanlarla dolu / Görünmez insanlar bizi görürler.” (1) Aynada insanların kendi yansımalarını görmeleri, farkındalık yaratımı açısından önemlidir. Öyle ki ret edemeyecekleri bu ...