Reha Erdem’in üçüncü filmi Korkuyorum Anne, bir beden taksonomisi ile başlangıç planlarını sunar. Eğri veya doğru basan insanlar, ince veya kalın belli kadınlar; askerliğini yapan veya yapmayan, ...
Etiket: Anti-Odipus
Reha Erdem Sineması: Diyalektik Karakterlerin Merkezsizleşmesi
Klasik sinema ile modern sinema arasındaki önemli ayrımlardan biri, klasik sinema karakterlerinin iyi ve kötü kategorileri içine kolaylıkla alınabilir olması ile modern sinema karakterlerinin ...
Reha Erdem Sineması: Ödipalleştirilen Karakterlerden Arzulayan Makinelere Geçiş
Anaakım filmlerin karakter çözümlemelerinde Freudyen psikanalitik yöntem sıklıkla başvurulan bir kuram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kuram, karakterleri ödipal üçgenlerle –baba, anne, çocuk- ...
Reha Erdem Sinemasının Deleuze’cü Bir Okuması
Bu çalışmada Gilles Deleuze’ün sinema felsefesi kapsamında ürettiği hareket-imge ve zaman-imge kavramları ile Deleuze’ün felsefi güzergâhı çerçevesinde Reha Erdem sineması incelenecektir. Sinema ...