Bu çalışmanın amacı Zeki Demirkubuz’un Yeraltı filminde kullandığı immoralizmin Dostoyevskiyen bir immoralizmden öte, Nietzschevari bir yaklaşımla özgür insanın immoralizmini kullanıp ...
Etiket: Cineritüel Türkiye Sineması Top 150
Kosmos (2010): Kosmos’daki Masal İzleri
Konuk Yazar: Evşen MERCAN “Filmlerimdeki meselelerim hep kendi meselelerim” diyen Reha Erdem, ilk filminden itibaren bunları görsellik aracılığıyla tartışmayı sürdürür. Sinemada hikâye anlatmanın ...
Kosmos (2010): Kaotik Bir ‘Oluş’ Hali
Film, kapalı ve karlı bir havada Battal’ın –yani Kosmos’un- koşarak şehre gelişiyle başlar. Şehrin beyazlarla kaplı kuşbakışı planı Battal’ın gözlerinde gizemli veya şüpheli bir tınıya sebep ...
Hayat Var (2008): Kimliksizleşen Yüzün Özgürlüğe Açılan Kapısı
Vapurun korna sesi ve martı sesleriyle okul dönüşü babasının kendisini tekneyle alarak eve götürmesini bekleyen Hayat’ın arka plan çekimiyle denizin içinde gibi göründüğü sahneyle başlar film. ...
Korkuyorum Anne (2004): Modern Bedenlerimizden Yayılan Çığlık
Reha Erdem’in üçüncü filmi Korkuyorum Anne, bir beden taksonomisi ile başlangıç planlarını sunar. Eğri veya doğru basan insanlar, ince veya kalın belli kadınlar; askerliğini yapan veya yapmayan, ...