EGiriş Derviş Zaim, 80 sonrası Türk(iye) Sineması’nda sinema dili ve entelektüel duruşu ile ayrı bir öneme sahiptir. Zaim, geleneksel Türk sanatlarından esinle –Filler ve Çimen’de ...
Yazar:
Brazil (1985): Otoriter Kapitalizmden Tüketim Toplumuna
Giriş Terry Gilliam’ın 1985 yapımı distopik filmi Brazil yönetmenin açıklamalarına göre içinde iyimser bir ruh taşıyan distopik bir filmdir. Bu çalışmada distopyanın ne olduğu anlatılmış; Brazil ...
The Program (2015): Tanrı Yoksa Her Şey Haramdır
Yönetmen Stephen Frears imzalı The Program (Son Efsane), kanseri yendikten sonra 1999-2005 yılları arasında üst üste 7 kez kazandığı Fransa Bisiklet Turu şampiyonluğuyla dünyaca ünlü bir efsaneye ...
Taxi (2015): Cafer Penahi; Özgürlük Savaşçısı mı, Kültürel Ajan mı?
Cafer Penahi’nin 65. Uluslararası Berlin Film Festivali’nde Altın Ayı kazanan filmi Taxi, bir taksinin içine yerleştirdiği kameralar vasıtasıyla ve bazen taksideki müşterilerin ya da yolcuların ...
La Hora de Los Hornos (1968): Üçüncü Dünyada Entelektüellerin İşlevi
La Hora de Los Hornos; dört buçuk saatlik bu uzun film, tüm bölümleri ayrı ayrı ele alınması gereken, sinema tarihinin en politik filmidir. Bu yazıda sadece Fernando E. Solanas’ın Batı’nın ...