Bir “ana metin” olan filme geçmeden önce “yan metinler” izleyiciyi bir filmin dünyası hakkında koşullamak için işe koyulurlar. Thomas Elsaesser, edebiyat araştırmacısı Gerard Genette’nin bir ...
Yazar:
Pokot (2017): Yasaların Kötücülüğü, Kaçış İmkanı Ve İzler
36. İstanbul Film Festivali’nin bu sene seyretmekten en fazla haz duyulabilecek seçkilerinden biri olan Pokot (İz, Spoor) filmi, yönetmeni Agniezska Holland’a göre feminist ve anarşist bir film. ...
The War Show (2016): “Savaşın İlk Kurbanı Gerçeklerdir.”
“Savaşın ilk kurbanı gerçeklerdir.” 2017 !f İstanbul Bağımsız Film Festivali’nde gösterilen Savaş Şovu (The War Show, 2016) belgeselinde geçen bu cümle savaşın bir şova dönüşmesinin kaçınılmaz ...
Coğrafyalararası Anarşist Kısa Film Festivali: Mekân ve Seyir Deneyimi
GİRİŞ Film izleme deneyimi; sinema mekânı, mekânın konumu, mimari düzenlenişi, zamansallığı, seyircinin bedeni ve perdedeki görüntünün fiziksel ve duyumsal ilişkisinin ve birçok faktörün iç içe ...
La Notte (1961): “Hastaneler Giderek Gece Kulüplerine Benzemeye Başladı”
Michelangelo Antonioni’nin “yalnızlık” ya da “iletişimsizlik” olarak da adlandırılan üçleme filmlerinin ikincisi olan La notte / Gece filmi savaş sonrası Avrupa’sının yıkılmış kentlerine, burjuva ...