Robert Bresson başlangıçtan beri aynı soruyu sormaya devam eden bir yönetmendir. Sinemasının özünde; bireylerin iç dünyası ve anlamlandıramadıkları çevre ile mücadelesi merkezdedir. Karakterlerin ...
Etiket: Ulus Baker
Gilles Deleuze’ün Sinema Felsefesi: Hareket İmge ve Zaman İmge
Sinemanın ortaya çıkışı, kendisinden önceki sanatların ve teknolojilerin araştırdığı ve yakalamaya çalıştığı gibi hareketi dolaysız olarak saptayan bir yapının bulunmasıyla ilgilidir. Bilinen ...
Çamur (2003): Kıbrıs’ın Postmodern Durumu (2. Bölüm)
Çamur Filminin Kurgusal Anlayışına Yöneltilen Eleştirilerin Eleştirisi Ayşe Pay, “Derviş Zaim Sinemasında Kurgu Oyunları: Çamur” adlı yazısında Çamur filminin “kurgu kuramı”na yakın olduğunu ...
Tabutta Rövaşata (1996): “Kimliği Yıkıp Parçalamak”
Ulus Baker; Spinoza’dan bir alıntıyla şöyle der: “Doğa asla kavimler, milletler, sınıflar, zümreler yaratmaz, sadece bireyler yaratır.”[1] Yani Spinoza’ya göre kimlikler sonradan uydurulmuş, ...
Salaam Cinema (1995) – Muhsin Mahmelbaf
Muhsin Mahmelbaf’ın sinemanın yüzüncü yılına dair bir saygı duruşu niteliği taşıyan filmi Salaam Cinema (Selam Sinema, 1995), İran’daki sinema algısını her türlü karakter, toplumsal sınıf, meslek ...