Fatih Akın’ın 75. Altın Küre’de, yabancı dilde en iyi film ödülünü kazanan filmi In the Fade (2017), dramatik açıdan okunabilecek birçok perspektif sunsa da temel tartışma düzlemini modern hukuk ...
Etiket: Kant
Yeraltı (2012): Arzu ile İktidarsızlık Arasında İmmoralizm
Bu çalışmanın amacı Zeki Demirkubuz’un Yeraltı filminde kullandığı immoralizmin Dostoyevskiyen bir immoralizmden öte, Nietzschevari bir yaklaşımla özgür insanın immoralizmini kullanıp ...
Sinemaya Yamuk Bakmak: Zizek Bize Ne Anlatmaya Çalışıyor?
Slavoj Zizek; Walter Benjamin’den aldığı argümanla “teorik açıdan verimli ve yıkıcı bir işlem olarak bir kültürün en yüksek tinsel ürünlerini, aynı kültürün sıradan, bayağı, dünyevi ürünleriyle ...
Gilles Deleuze’ün Sinema Felsefesi: Hareket İmge ve Zaman İmge
Sinemanın ortaya çıkışı, kendisinden önceki sanatların ve teknolojilerin araştırdığı ve yakalamaya çalıştığı gibi hareketi dolaysız olarak saptayan bir yapının bulunmasıyla ilgilidir. Bilinen ...
Venus in Fur (2013): “Göstergebilimsel Bir Hilkat Garibesi” Olarak Sado-Mazohizm ve Polanski’nin Venüs’ü
Mazohizm, bir sapkınlığı tanımlamada kullanılan terim olarak, edebiyatın çok yönlü işlevi hakkında, -tıpkı sadizmin olduğu gibi- önemli bir örnektir. Hastalıkların isimlendirilmesi, o hastalığa ...