“Sinema gerçeğe yaklaştığı oranda sanat olabilir.” André Bazin İnsanoğlunun, varoluşundan beri süregelen mükemmele ulaşma isteriğinin bana göre sanattaki yansıması “nesnel gerçekliğe” ulaşmadır. ...
Etiket: İtalyan Yeni Gerçekçiliği
Umberto D (1952): Modernleşen Dünyada Giderek Kaybolan Evrensel Değerler
Sinema var olduğundan beri etkileşim içerisindedir. İlk zamanlarında bu etkileşim sınırlı olarak gerçekleşirken, günümüzde artan iletişim teknolojileri sayesinde artık her ülkeden, her kültürden ...
Riso Amaro (1949): Kafası Karışık Bir Film
Konuk Yazar: İbrahim Altunkes Riso amaro, İtalyan Yeni Gerçekçilik akımının sonradan kaydığı üslup çıkmazına verilebilecek en iyi simülatör olabilir. Drama ile melodram arasında gidip gelen ...
Ladri di Biciclette (1948): Otorite Hırsızları
Hırsızlık nedir? Hırsız kimdir? Bir insan ne zaman hırsız olur? Bir de insan neden bisiklet çalar? Üstelik bu yetişkin biriyse… Yukarıda sıralanan sorular “Bisiklet Hırsızları” ...