Bu çalışmada Gilles Deleuze’ün sinema felsefesi kapsamında ürettiği hareket-imge ve zaman-imge kavramları ile Deleuze’ün felsefi güzergâhı çerçevesinde Reha Erdem sineması incelenecektir. Sinema ...
Etiket: Gilles Deleuze
Gilles Deleuze’ün Sinema Felsefesi: Hareket İmge ve Zaman İmge
Sinemanın ortaya çıkışı, kendisinden önceki sanatların ve teknolojilerin araştırdığı ve yakalamaya çalıştığı gibi hareketi dolaysız olarak saptayan bir yapının bulunmasıyla ilgilidir. Bilinen ...
Venus in Fur (2013): “Göstergebilimsel Bir Hilkat Garibesi” Olarak Sado-Mazohizm ve Polanski’nin Venüs’ü
Mazohizm, bir sapkınlığı tanımlamada kullanılan terim olarak, edebiyatın çok yönlü işlevi hakkında, -tıpkı sadizmin olduğu gibi- önemli bir örnektir. Hastalıkların isimlendirilmesi, o hastalığa ...
Nokta (2008): “Müslüman Saati”nin Ölçüsü (1. Bölüm)
Değer Üretme Kaygısı ve Ruh Aristokratlığı Cenneti Beklerken’in sentez fikri Nokta’da “değer yaratma” fikrinin belirginleştiği deneysel bir sanat formuna dönüşür. Denebilir ki Nokta filmi Derviş ...
Tabutta Rövaşata (1996): “Kimliği Yıkıp Parçalamak”
Ulus Baker; Spinoza’dan bir alıntıyla şöyle der: “Doğa asla kavimler, milletler, sınıflar, zümreler yaratmaz, sadece bireyler yaratır.”[1] Yani Spinoza’ya göre kimlikler sonradan uydurulmuş, ...